TIVIA-blogi: Ketterää kehitystä, laskevaa laatua? Ketterät menetelmät ovat yleistyneet laajasti ohjelmistokehityksessä. Viimevuotisen ohjelmistoyrityskartoituksen mukaan suomalaiset ohjelmistoyritykset ovat ottaneet ketterän kehityksen periaatteet la... 16.2.2015
TIVIA-blogi: Oululaisen innovaation aika on nyt Oulu ja varsinkin IT-ala Oulussa ovat viime aikoina kokeneet kovia. Pari isoa toimijaa on lopettanut tai lopettamassa toimintaansa kaupungissa, ja työntekijät jäävät vaille töitä. Pessimismi on vallan... 28.1.2015
TIVIA-blogi: Rahoituksesta on pulaa – vai onko sittenkään? Tämän päivän vaikean taloustilanteen päivittelyn keskellä unohtuu helposti, että Suomessa on käynnistynyt vallankumous. Ei tarvitse muistella kauemmas taaksepäin kuin vuoteen 2009, kun jo tajuaa miten... 19.1.2015
TIVIA-blogi: It- ja digitalisointikumppanin valinta vuonna 2015 Prosessien digitalisointi on yksi merkittävimpiä organisaatioiden kilpailukyyn vaikuttavia tekijöitä. Avainasemassa ovat digitalisaation potentiaalin hahmotus liiketoimintaprosesseille ja kyky hyödynt... 6.1.2015
TIVIA-blogi: Anna tunteiden välittyä digimarkkinoinnissa – 4 vinkkiä toteutuksiin Markkinoinnin automaation ja datan aikana ei pidä unohtaa tunnetta erilaisissa kohtaamisissa. Peräti 75 % päätöksistä perustuu siihen, miltä tuntuu. Tunne välittyy vahvasti myös digitaalisesti, kunhan... 16.12.2014
TIVIA-blogi: Ei keksitty täällä Olen kohta 20 vuotta arvioinut ammatikseni Suomen kansainvälistä kilpailukykyä. Journalistina, lobbarina ja konsulttina. Tarkastelukulmasta riippumatta olen törmännyt... TIVIA-blogi, kirjoittajana Ant... 10.12.2014
TIVIA-blogi: Ajatteletko kuin koodari? Sain ahaa-elämyksen aamiaisseminaarissa, jossa käsiteltiin Universumin hiljattain julkaistun Ammattilaiset-tutkimuksen tuloksia. Tajusin ajattelevani kuin koodari. TIVIA-blogi, kirjoittajana Tiina Riu... 4.12.2014
TIVIA-blogi: Myyjä päättää, mitä ostetaan? Minut haastettiin mielenkiintoiseen keskusteluun tarjonnasta ja asiakastarpeen luonnista. Kuulen usein, että asiakas ei osaa ostaa ja hyvä myyjä luo asiakastarpeen. Useimmat myyjät ja ostajat ovat täs... 24.11.2014
TIVIA-blogi: Suomi-ICT uuteen nousuun (osa 3/3) - osta tehokkuutta älä näennäistä halpuutta Suomalaisen ICT-alan pelastamisessa avainasemassa ovat ennen kaikkea ostopäätökset. Pitäisi osata ostaa mieluummin tehokkaimmalta kuin näennäisesti halvimmalta. Tällöin päädyttäisiin useimmissa tapauk... 19.11.2014
TIVIA-blogi: Oikea aika on juuri nyt! Visionäärinen yritysmuotoilija Ville Tolvanen toteaa usein: mikäli tuntuu ettei aika ole vielä, niin olet väärässä. Olen samaa mieltä, vaikka törmään päivittäin argumenttiin, että ajattelen liian pitk... 11.11.2014
TIVIA-blogi: Suomi-ICT uuteen nousuun (osa 2/3) – suuruus ei ole oikotie onneen Kun ensimmäisessä osassa kuvaamani trendit (ulkoistaminen, työn siirtyminen ulkomaille ja suomalaisten ICT-yritysten myyminen ulkomaille) yhdistyvät, etäisyys ostajasta ICT-palvelun tuottajaan kasvaa ... 4.11.2014
TIVIA-blogi: Suomi-ICT uuteen nousuun (osa 1/3) - työ ja yritykset lipsuvat maailmalle Uudet ICT-ratkaisut voivat auttaa taantuman kourissa olevat käyttäjäorganisaatiot ylös kuopasta, ja niiden hankkiminen oikeilta (=kotimaisilta) toimittajilta pelastaisi Suomen ICT-alan. ICT-toimittaja... 28.10.2014