Millainen on luovuutta edistävä yrityskulttuuri?
Liput
Millainen on luovuutta edistävä yrityskulttuuri?
Luovuus on keskeinen osa jokaisen yrityksen ja organisaation kilpailukykyä
Webinaarissa pohdimme, miten tulevaisuuden tärkeää työelämätaitoa – luovuutta – vapautetaan organisaatioissa, miten luovuutta edistävää kulttuuria rakennetaan ja miten yksilöiden luovuutta voidaan vahvistaa. Sukellamme myös uunituoreisiin tutkimustuloksiin.
Käsittelemme aihetta viiden osa-alueen kautta:
Ilmapiiri
Organisoituminen
Vuorovaikutus
Luova toteutus
Luovuuden johtaminen
Suomalaisen luovuuden voimavarat ja kompastuskivet
Luovuus on kykyä ratkaista ongelmia ja keksiä parempia tapoja toimia – osa jokaisen organisaation kilpailukykyä ja keino tehostaa yksilöiden ja tiimien toimintaa. Luovuus on myös oivallinen alusta kasvulle. Joten miksi luovuuden kehittäminen ja hyödyntäminen ei ole lyönyt läpi suomalaisessa liike-elämässä?
Uunituoreita tutkimustuloksia
Esittelemme Luova työelämä 2030 -hankkeen tutkimustulokset suomalaisten yritysten luovuudesta. Mistä se koostuu, mitä vahvuuksia ja heikkouksia meillä on? Mitä eroja on toimialojen välillä, mikä meitä yhdistää?
Hankkeen ”soihdunkantajayrityksinä” toimivat Genelec, Fujitsu, Esko Systems, Reima, Arla, Kaski Agency, Abloy, Kotipizza, Foibekartano, Nomentia, Siemens, Indieplace, RabbitFilms, hasan & partners, Duunitori, Telia ja Olympiakomitea.
Kenelle?
Webinaarista on hyötyä kaikille, jotka saavat tai haluavat työkseen luoda uutta ja ratkaista visaisia ongelmia roolista ja toimialasta riippumatta. Tarjoamme sinulle paitsi uusia näkökulmia luovuuteen, myös konkreettisia työkaluja ja innostusta sen jatkuvaan kehittämiseen.
Asiantuntijat
Susanna Rahkamo & Pauliina Valpas, Yellow Method
Pauliina ja Susanna ovat luovuuden tutkimus- ja kehitystalo Yellow Methodin perustajia. Pauliina on tehnyt uraa niin luovalla alalla kuin hyvinvoinnin ja huippuvalmennuksen parissa sekä tutkinut yksilötason luovuutta. Susanna on työskennellyt 20 vuotta johtamisen konsulttina ja tutkinut väitöskirjassaan luovuuden merkitystä menestykselle.
Aika
Torstai 8.12.2022 klo 10.00–11.00
Paikka
Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti. Käytämme ZOOM-alustaa.
Hinta
Webinaari on kaikille avoin ja maksuton, tervetuloa! Ilmoittaudu webinaariin MARKin sivustolla.
Luova työelämä 2030 -hanke
Luovuus on kriittinen työelämän kyky. Luovuutta tarvitaan vauhdittamaan toimintatapojen uudistamista, uusien teknologioiden hyödyntämistä, kehittämään työelämän innovaatioita, tuottamaan kaupallisia innovaatioita ja tekemään suomalaisesta työelämästä maailman parasta.
Hanketta johtaa MARK Suomen Markkinointiliitto ry ja se on osa TYÖ2030-ohjelmaa. Kumppaneina hankkeessa ovat Marketing Finland, Teknologiateollisuus, TIVIA, Henry, TEK ja Aalto-yliopisto. Asiantuntijana hankkeessa toimii Yellow Method. Media-, markkinointi- ja sisältökumppaneina toimivat MRKTNG, Grundlage ja WeAreOpen. Hankkeen todellisena muutosvoimana toimii yksilöiden, yritysten ja liittojen tiivis yhteistyö. Hankkeen yksilö- ja yritystason materiaalit ja mallit ovat avoimesti saatavilla ja hyödynnettävissä syksyllä 2022 Markkinointiliiton MARK me -sisältöpalvelussa.
TYÖ2030-ohjelma
TYÖ2030-ohjelmassa kehitetään uudenlaisia toimintatapoja yhdessä työpaikkojen, toimialojen ja asiantuntijoiden kanssa sekä kannustetaan kokeiluihin. Toimintatapoja uudistamalla voidaan vaikuttaa työllisyyteen, talouteen, kilpailukykyyn sekä Suomen työelämäbrändiin maailmalla. Vuonna 2020 käynnistynyt TYÖ2030-ohjelma on osa pääministeri Sanna Marinin hallitusohjelmaa, ja sen on tarkoitus jatkua yli hallituskausien aiempien kansallisten työelämän kehittämisohjelmien tapaan. TYÖ2030-ohjelman tavoitteet: Vauhdittaa toimintatapojen uudistamista ja uuden teknologian hyödyntämistä suomalaisilla työpaikoilla. Vahvistaa yhteistoimintaan ja luottamukseen perustuvaa työkulttuuria. Nostaa Suomi digiaikakauden johtavaksi työelämäinnovaatioiden kehittäjäksi. Nostaa työhyvinvointi Suomessa maailman parhaaksi vuoteen 2030 mennessä.