Tervehdys luovasta työelämästä!

28. syyskuuta 2022

Luova työelämä 2030 -hankkeen ensimmäinen vaihe on nyt valmis. Teimme laajan selvityksen suomalaisten luovuudesta yksilöiden osalta. Oman luovan suorituskykynsä testasi yli 3 000 ihmistä työelämästä eri aloilta. Voiko luovuutta mitata? -webinaarissa 8.9. kävimme läpi yksilötason päälöydökset. Asiantuntijoina tapahtumassa toimivat Yellow Methodin Susanna Rahkamo & Pauliina Valpas ja tapahtuman moderoi Markkinointiliiton ja hankkeen johtaja Sanna Laakkio.


Seuraavaksi sukellus suomalaisiin yrityksiin

Luova työelämä 2030 -hankkeemme etenee ja siirrymme seuraavaksi tarkastelemaan suomalaisten yritysten luovuutta. Mukana on mieletön joukko luovuuden suunnannäyttäjiä eri aloilta, kutsumme heitä Soihdunkantajiksi. Yrityskohtaiset työstöt toteutetaan syys-marraskuun aikana. Yritystason löydöksiä pääsemme kuulemaan avoimessa Markkinointiliiton webinaarissa torstaina 8.12. klo 10–11. Tiedotamme tapahtumasta erikseen verkkosivuillamme ja sosiaalisen median kanavissamme.

Luova työelämä 2030 -hankkeen Soihdunkantajayritykset: Genelce, Esko Systems, Reima, Arla, Kaski Agency, Abloy, Kotipizza, Foibe-kartano, Nomentia, Siemens, Indieplace, Fujitsu, Rabbit Films, Hasan&Partners, Duunitori, Telia ja Olympiakomitea.

Luova työelämä 2030 -hanke

Luovuus on kriittinen työelämän kyky. Luovuutta tarvitaan vauhdittamaan toimintatapojen uudistamista, uusien teknologioiden hyödyntämistä, kehittämään työelämän innovaatioita, tuottamaan kaupallisia innovaatioita ja tekemään suomalaisesta työelämästä maailman parasta.

Hanketta johtaa MARK Suomen Markkinointiliitto ry ja se on osa TYÖ2030-ohjelmaa. Kumppaneina hankkeessa ovat Marketing Finland, Teknologiateollisuus, TIVIA, Henry, TEK ja Aalto-yliopisto. Asiantuntijana hankkeessa toimii Yellow Method. Media-, markkinointi- ja sisältökumppaneina toimivat MRKTNG, Grundlage ja WeAreOpen.

Hankkeen todellisena muutosvoimana toimii yksilöiden, yritysten ja liittojen tiivis yhteistyö. Hankkeen yksilö- ja yritystason materiaalit ja mallit ovat avoimesti saatavilla ja hyödynnettävissä syksyllä 2022 Markkinointiliiton MARK me -sisältöpalvelussa.


TYÖ2030-ohjelma

TYÖ2030-ohjelmassa kehitetään uudenlaisia toimintatapoja yhdessä työpaikkojen, toimialojen ja asiantuntijoiden kanssa sekä kannustetaan kokeiluihin. Toimintatapoja uudistamalla voidaan vaikuttaa työllisyyteen, talouteen, kilpailukykyyn sekä Suomen työelämäbrändiin maailmalla.

Vuonna 2020 käynnistynyt TYÖ2030-ohjelma on osa pääministeri Sanna Marinin hallitusohjelmaa, ja sen on tarkoitus jatkua yli hallituskausien aiempien kansallisten työelämän kehittämisohjelmien tapaan.

TYÖ2030-ohjelman tavoitteet: Vauhdittaa toimintatapojen uudistamista ja uuden teknologian hyödyntämistä suomalaisilla työpaikoilla. Vahvistaa yhteistoimintaan ja luottamukseen perustuvaa työkulttuuria. Nostaa Suomi digiaikakauden johtavaksi työelämäinnovaatioiden kehittäjäksi. Nostaa työhyvinvointi Suomessa maailman parhaaksi vuoteen 2030 mennessä.

Jaa tämä kirjoitus
Arkistoi