TIVIA laajentaa toimintaansa mediapuolella – IT Insider aloittaa toimintansa alkuvuonna

Tieto- ja viestintätekniikan ammattilaiset TIVIA lisää panostustaan it-mediakenttään. TIVIA lanseeraa alkuvuoden aikana uuden, tietotekniikan vaikutuksista yhteiskunnassa, yrityksissä ja ihmisissä kertovan IT Insider -median.

Digitaalinen tilaustuote IT Insider hyödyntää TIVIA-yhteisön asiantuntijoita juttujen taustoittamisessa, ideoinnissa ja merkityksien löytämisessä. Digitalisaatio koskettaa Suomessa kaikkia yhteiskunnan toimijoita ja IT Insider etsii merkitykset jargonin ulkopuolelta.

TIVIAn hallituksen puheenjohtaja Juha Lapin mukaan IT Insider täydentää hyvin omalta osaltaan Suomen it-mediakenttää. TIVIAlla on ollut pitkä yhteistyö Tivi-lehden kanssa ja siihen ei ole odotettavissa muutoksia. “Tivi on tarkoitus säilyttää jäsenetulehtenä jatkossakin. IT Insider löytää paikkansa sen rinnalta. Muutenkaan IT Insider ei ole valtaamassa paikkaa keneltäkään, vaan ottamassa ja tekemässä omaansa”, Lappi sanoo.

Uuden lehden konseptointia ja sisällöntuotantoa vetämään on saatu Mikrobitin, Tivin ja Tekniikka&Talouden entinen päätoimittaja Mikko Torikka. “IT Insider yhdistää hienosti päivätyöni it-konsulttina Sulavalla ja kokemukseni media-alalta. Tällaista mediaa ei kuitenkaan voi tehdä yksin, kutsunkin kaikki innokkaat mukaan sisällön tekemiseen”, Torikka sanoo.

Medialanseeraus on TIVIAlle tuttua jo takavuosilta. TIVIA, silloinen Tietotekniikan liitto, oli kustantamassa Tivi-lehden edeltäjää Tietoviikkoa lehden alkuaikoina 1980-luvulla.

Lisätietoja antavat:

Juha Lappi, TIVIAn hallituksen puheenjohtaja, 044 528 0892