TIVIA-blogi: Tutkimus uudistuu: myynnin esteistä parhaisiin keinoihin!

23. maaliskuuta 2017 kirjoittaja
TIVIA-blogi: Tutkimus uudistuu: myynnin esteistä parhaisiin keinoihin!
Teräs Olli

ICT-alan myynnin esteet -tutkimusta on tehty nyt kolmen vuoden ajan yhteistyössä TIVIAn, Ohjelmistoyrittäjien ja Pro Growth Consultingin kanssa viimeksi mainitun vastatessa tutkimuksen suunnittelusta ja toteutuksesta. Näiden kolmen vuoden aikana on haastateltu kasvokkain noin 50 ICT-alan toimitusjohtajaa ja myyntijohtajaa. Yli 300 alan ammattilaista on vastannut tutkimuksen kysymyksiin. Tutkimus on herättänyt ansaittua huomiota niin alan yrityksissä kuin lehdistössäkin.

ICT-alan myynnin esteet -tutkimusta on tehty nyt kolmen vuoden ajan yhteistyössä TIVIAn, Ohjelmistoyrittäjien ja Pro Growth Consultingin kanssa viimeksi mainitun vastatessa tutkimuksen suunnittelusta ja toteutuksesta. Näiden kolmen vuoden aikana on haastateltu kasvokkain noin 50 ICT-alan toimitusjohtajaa ja myyntijohtajaa. Yli 300 alan ammattilaista on vastannut tutkimuksen kysymyksiin. Tutkimus on herättänyt ansaittua huomiota niin alan yrityksissä kuin lehdistössäkin.

Tutkimus on pystynyt antamaan faktatietoa ICT-alan suurimmista myynnin esteistä – siitä, mikä estää yrityksiä kasvamasta ja kehittymästä seuraavalle tasolle.

Osittain tutkimuksessa on myös haettu vastauksia sille, millä keinoilla faktisesti saadaan tuloksia, esimerkiksi mikä toimii liidien hankinnassa, myynnin johtamisessa tai digitaalisten keinojen  hyödyntämisessä.

Tähän saakka painopiste on ollut myynnin esteiden tutkimisessa. NYT on aika kääntää uusi sivu.

Jatkossa tutkimuksen nimi on Tutkimus ICT-alan myynnin esteistä ja parhaista keinoista.

Myynnin esteet ovat toki edelleen tärkeä tutkimuskohde, mutta pääpaino tulee olemaan nimenomaan parhaissa keinoissa - niissä asioissa, joilla saadaan tuloksia aikaan ICT-alan myynnissä.

Tutkimus aloitetaan haastatteluilla maaliskuussa ja nettikysely avataan huhtikuussa 2017. Tulokset julkistetaan vuodenvaihteessa.

Tutkimuksen kysymyksiä, listauksia, kategorisointeja ja näkökulmia on kehitetty yli kolmen vuoden ajan tutkimuksen toteuttajien ja vastaajien kesken. Tutkimukseen vastaaminen on kuin ilmaista konsultointia – pääset puntaroimaan ja arvioimaan yrityksesi menestyksen kannalta tärkeimpiä asioita.

Ole siis valmiina, kun saat kehotteen vastata Tutkimukseen ICT-alan myynnin esteistä ja parhaista keinoista 2018, varaa itsellesi hetki aikaa ja vastaa kysymyksiin.

Sitä odotellessa voit vaikka lukea viimeisimmän loppuraportin, joka löytyy täältä.

Erkki Tuomi
toimitusjohtaja
Pro Growth Consulting

Erkki Tuomi on erikoistunut kasvuhaluisten yritysten myynnin valmentamiseen, konsultointiin ja tutkimiseen. Hänet tavoittaa esimerkiksi sähköpostilla erkki.tuomi(at)progrowth.fi.

Lisätietoa: www.progrowth.fi

 

tuumaa Blogi
Jaa tämä kirjoitus
Tunnisteet
Arkistoi