IT-palveluiden hallinnan standardisarja ISO/IEC 20000
Liput
IT-palveluiden hallinnan standardisarja ISO/IEC 20000
Koulutus on ISO/IEC 20000-1 -standardin kattava ja kaikki vaatimukset käsittelevä kokonaisuus. Standardin uusi versio sisältää monia palvelunhallintaan liittyviä ajankohtaisia uudistuksia. Ja standardin sisältö ja rakenne tukevat nyt aiempaa paremmin palveluiden hallinnan ja johtamisen prosessien integroimista organisaation toiminta- tai johtamisjärjestelmään.
Suuren kansainvälisen suosion saanut, IT-palveluiden hallintaa käsittelevä ISO/IEC 20000 -standardisarja tarjoaa laajan joukon prosesseja ja hyviä käytäntöjä erityisesti tietoteknisten palveluiden kehitys-, toimitus- ja tukitoimintojen kehittämiseen ja hallintaan.
HUOMIO! Standardi SFS-ISO/IEC 20000-1:2018 (tai ISO/IEC 20000-1:2018) on oltava mukana koulutuksessa. Lisätietoja ja tilaukset Suomen Standardisoimisliitosta, puh. (09) 149 9331/myynti tai netistä (www.sfs.fi). Standardit eivät sisälly koulutuksen hintaan.
Kenelle kurssi soveltuu
Koulutus soveltuu IT-palveluiden tarjoajille (sekä organisaation sisäiset toiminnot kuten tietohallintoyksiköt että ulkoiset yhteistyökumppanit) ja ohjelmistoyrityksille:
IT-palvelutoimintojen ja -prosessien kehittäjät ja kouluttajat
laatupäälliköt
arvioijat ja auditoijat
esimiehet
työnjohtajat
Sisältö
1. päivä
8.15 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
8.30 Koulutuksen avaus
9.00 Palveluiden hallinta ja hallintajärjestelmät
Palveluiden hallinta osana johtamisjärjestelmiä
Standardisarja ISO/IEC 20000: eri osien käyttötarkoitus ja kohderyhmä
Yhteys muihin hallintajärjestelmiin kuten tietoturvallisuuden hallintajärjestelmä ja laadunhallintajärjestelmä
Yhteenveto standardin ISO/IEC 20000-1:2018 muutoksista
10.00 Kahvi
10.15 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle
Käsitellään standardin SFS-ISO/IEC 20000-1:2018 sisältö luvuista 4 – 10.
Luku 4: Organisaation toimintaympäristö
Luku 5: Johtajuus
11.30 Lounas
12.30 Harjoitustyö
13.00 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle (jatkuu)
Luku 6: Suunnittelu
Luku 7: Palvelunhallintajärjestelmän tukitoiminnot
14.00 Kahvi
14.15 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle (jatkuu)
Luku 8: Palvelunhallintajärjestelmän toiminta (luku 8 sisältää kaikki keskeiset palvelunhallintajärjestelmän prosessit)
16.00 Päivä päättyy
2. päivä
8.15 Aamukahvi
8.30 Toisen koulutuspäivän avaus, lyhyt kertaus 1. päivästä
9.00 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle (jatkuu)
Luku 8: Palvelunhallintajärjestelmän toiminta jatkuu
10.00 Kahvi
10.15 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle (jatkuu)
Luku 9: Suorituskyvyn arviointi
Luku 10: Parantaminen
11.30 Lounas
12.30 Harjoitustyö
13.00 ISO/IEC 20000-1 –arvioinnit ja –sertifiointi
14.00 Kahvi
14.15 Yhteenveto ja keskustelua
15.00 Oppimista varmistava tentti
Standardi ja aineisto saa olla esillä, testataan opitun sisäistämistä
16.00 Koulutus päättyy
Osallistumismaksu
Jäsenhinta koskee TIVIA-yhteisön henkilöjäseniä ja kumppanien sekä yhteisöjäsenten henkilökuntaa.
Jäsenhinta 1105 €
Normaalihinta 1195 €
Kaikkiin hintoihin lisätään alv 24 %.
Jos et vielä ole TIVIA-yhteisön jäsen, liity nyt ja osallistu koulutukseen jäsenetuhintaan (jäsenmaksut 20–65 €)! Tutustu myös yritysjäsenyyteen!
Peruutusehdot
Asiakas voi perua ilmoittautumisen kuluitta 14 vuorokautta ennen koulutuksen toteutuspäivää. Tätä myöhemmin tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta, eikä asiakas saavu koulutukseen, veloitamme koko koulutusmaksun. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi siirtää toiseen ajankohtaan tai luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.