TIVIA ry | Finnish Information Processing Association
Paras asiakaskokemus syntyy analytiikkaa ja tekoälyä hyödyntämällä

IT ja televiestintä, sekä vähittäiskaupan ja kulutustavarayritykset ovat muita edellä teknologian hyödyntämisessä, selviää tuoreesta tutkimuksesta.

Nykyaikainen hyvä asiakaskokemus vaatii teknologian systemaattista ja älykästä hyödyntämistä. Analytikkayritys SAS Instituten ja Massachusetts Institute of Technologyn (MIT) laajasta kansainvälisestä tutkimuksesta selviää, että tekoäly ja analytiikka ovat olennaisia hyvän asiakaskokemuksen luomisessa. Tutkimuksessa parhaimman asiakaskokemuksen tuottavat yritykset hyödynsivät myös eniten teknologiaa.

Toimialojen välillä on selvästi eroja. Parhaiten analytiikan investointeja hyödyntävät IT- ja televiestintäalan yritykset, jotka käyttävät niitä laajasti erilaisissa asiakaskokemukseen liittyvissä toiminnoissaan. Yhä useampi yritys aikoo kuitenkin lisätä investointejaan asiakaskokemusta tukevaan teknologiaan.

Lue koko artikkeli IT Insiderista

Jaa tämä kirjoitus
Arkistoi