Turussa innostuttiin IT:stä

Holiday Club Caribia oli valittu toista kertaa järjestetyn Innostu IT:stä -seminaarin pitopaikaksi. Tänä vuonna teemana oli kurkistaa IT:n tulevaisuuteen. Seminaari piti sisällään 14 puhujaa, 10 tuntia asiaa ja runsaasti sisältöä, jonka tarkoitus oli innostaa. Innostu IT:stä -seminaarin tarkoituksena on korostaa varsinaissuomalaista IT-ammattilaisten identiteettiä ja osaamista. Lisäksi seminaari antaa ICT-alan ammattilaisille mahdollisuuden tarkastella omaa työtä uusista näkökulmista.

Holiday Club Caribia oli valittu toista kertaa järjestetyn Innostu IT:stä -seminaarin pitopaikaksi. Tänä vuonna teemana oli kurkistaa IT:n tulevaisuuteen. Seminaari piti sisällään 14 puhujaa, 10 tuntia asiaa ja runsaasti sisältöä, jonka tarkoitus oli innostaa.

Innostu IT:stä -seminaarin tarkoituksena on korostaa varsinaissuomalaista IT-ammattilaisten identiteettiä ja osaamista. Lisäksi seminaari antaa ICT-alan ammattilaisille mahdollisuuden tarkastella omaa työtä uusista näkökulmista. Tapahtumassa on aina mukana myös yhteistyökumppaneita. TIVIA oli paikalla tuomassa omalta osaltaan yhteisön jäsenille informaatiota sekä kannustamalla liittymään paikallisen VSTKY:n jäseneksi yritys-, yhteisö-, henkilö- ja opiskelijajäsenyys-vaihtoehdoin.

Ohjelman anti ja esiintyjäkaarti oli monipuolinen ja antoisa.

  • Seminaarin avaus - Julia Toivonen / VSTKY
  • Pete Nieminen / Enfo (Keynote)
  • Kimmo Kajander / Asianajotoimisto Lukander Ruohola HTO
  • Markus Alkio / Fiarone
  • Reetta Vuorinen / Saranen Consulting
  • Juha Borenius / Thinger Solutions
  • Glen Koskela / Fujitsu Nordic (Keynote)
  • Petri Hollmén / Lyyti
  • Tomi Kokkonen / NordicEdu
  • Patrick Stara / Stara Consulting
  • Jurka Rahikkala / Vaadin
  • Janne Jääskeläinen / Aucor ja Sakari Koivunen / Turun AMK
  • Kristina Karkkonen / Robbo.World
  • Heikki Nummelin / Stratox
  • Kari Peltola / VR Finland
  • Seminaarin päätös - Jesse Kaukola / VSTKY

Muutamia mieleen jääneitä asioita:

  • Ihminen on aina hyvä ihmisenä!
  • Teknologia korvaa ihmisen, jonka työ on konemaista ja teknistä (tekniset rutiinit).
  • Kun ihminen innostuu, sitä ei pysäytä mikään.
  • Ihminen tekee virheitä, robotti ei.
  • Myös intialaiset tekevät virheitä, jopa seitsenkertaisesti määrältään. Siten he ovat vähintään yhtä kalliita työntekijöinä, jos katsotaan työntekijään kustannuksen näkökulmasta.
  • Kouluihin empatia.
  • Menestytään, jos ymmärretään asiakaskokemuksen merkitys ja sen jatkuva parantaminen.
  • Olemmeko aidosti kiinnostuneita asiakkaista? Olemmeko oikeasti ketteriä?
  • Johtajien on tuettava esimiehiä.
  • Mitä puhumme kaffepaussilla: sisäisiä vai ulkopuolisia asioita? Väite: menestys tulee talon ulkopuolelta, fokus siis asiakkaisiin.
  • Miten mitataan tapahtumien sisällöllistä onnistumista? Vrt. liidien helppo mittaaminen.
  • EI tarkoittaa EHKÄ! Puuttuuko tuotteeltamme jokin ominaisuus vai emmekö ole vakuuttaneet ostajaa riittävästi. Nämä ovat korjattavissa, jos ne yrityksessä havaitaan. Kysy asiakkaalta, kuuntele isoilla korvilla.
  • Miten osoitat asiakkaalle, että olet hintasi väärtti?
  • Tärkeää bisneksen kehittämisessä on: asiakaspalvelun jatkuva erinomaisen laadun varmistaminen, webinaarien tarjoaminen vaihtoehtoina sekä viestikanavana, bloggaamalla asiantuntijuuden nostatusta, henkilöstön jatkuvan koulutuksen mahdollistaminen sekä asiakkaan auttaminen tuotteen tai palvelun käyttöönotossa.
  • Tyytyväisyystakuu: uskallatko luvata?

Esitysmateriaaleihin pääset tutustumaan täältä.

Pete Niemisen esitysmateriaali löytyy tästä.

Tervetuloa mukaan VSTKY:n jäseneksi. Pääset osaksi TIVIA-yhteisöä, kehittämään osaamistasi, vaikuttamaan ja verkostoitumaan.

Odotamme innolla vuoden 2017 Innostu IT:stä -tapahtumaa.

TIVIA

 

tuumaa Uutiset
Jaa tämä kirjoitus
Tunnisteet
Arkistoi