Holiday Club Caribia oli valittu toista kertaa järjestetyn Innostu IT:stä -seminaarin pitopaikaksi. Tänä vuonna teemana oli kurkistaa IT:n tulevaisuuteen. Seminaari piti sisällään 14 puhujaa, 10 tuntia asiaa ja runsaasti sisältöä, jonka tarkoitus oli innostaa. Innostu IT:stä -seminaarin tarkoituksena on korostaa varsinaissuomalaista IT-ammattilaisten identiteettiä ja osaamista. Lisäksi seminaari antaa ICT-alan ammattilaisille mahdollisuuden tarkastella omaa työtä uusista näkökulmista.
Holiday Club Caribia oli valittu toista kertaa järjestetyn Innostu IT:stä -seminaarin pitopaikaksi. Tänä vuonna teemana oli kurkistaa IT:n tulevaisuuteen. Seminaari piti sisällään 14 puhujaa, 10 tuntia asiaa ja runsaasti sisältöä, jonka tarkoitus oli innostaa.
Innostu IT:stä -seminaarin tarkoituksena on korostaa varsinaissuomalaista IT-ammattilaisten identiteettiä ja osaamista. Lisäksi seminaari antaa ICT-alan ammattilaisille mahdollisuuden tarkastella omaa työtä uusista näkökulmista. Tapahtumassa on aina mukana myös yhteistyökumppaneita. TIVIA oli paikalla tuomassa omalta osaltaan yhteisön jäsenille informaatiota sekä kannustamalla liittymään paikallisen VSTKY:n jäseneksi yritys-, yhteisö-, henkilö- ja opiskelijajäsenyys-vaihtoehdoin.
Ohjelman anti ja esiintyjäkaarti oli monipuolinen ja antoisa.
- Seminaarin avaus - Julia Toivonen / VSTKY
- Pete Nieminen / Enfo (Keynote)
- Kimmo Kajander / Asianajotoimisto Lukander Ruohola HTO
- Markus Alkio / Fiarone
- Reetta Vuorinen / Saranen Consulting
- Juha Borenius / Thinger Solutions
- Glen Koskela / Fujitsu Nordic (Keynote)
- Petri Hollmén / Lyyti
- Tomi Kokkonen / NordicEdu
- Patrick Stara / Stara Consulting
- Jurka Rahikkala / Vaadin
- Janne Jääskeläinen / Aucor ja Sakari Koivunen / Turun AMK
- Kristina Karkkonen / Robbo.World
- Heikki Nummelin / Stratox
- Kari Peltola / VR Finland
- Seminaarin päätös - Jesse Kaukola / VSTKY
Muutamia mieleen jääneitä asioita:
- Ihminen on aina hyvä ihmisenä!
- Teknologia korvaa ihmisen, jonka työ on konemaista ja teknistä (tekniset rutiinit).
- Kun ihminen innostuu, sitä ei pysäytä mikään.
- Ihminen tekee virheitä, robotti ei.
- Myös intialaiset tekevät virheitä, jopa seitsenkertaisesti määrältään. Siten he ovat vähintään yhtä kalliita työntekijöinä, jos katsotaan työntekijään kustannuksen näkökulmasta.
- Kouluihin empatia.
- Menestytään, jos ymmärretään asiakaskokemuksen merkitys ja sen jatkuva parantaminen.
- Olemmeko aidosti kiinnostuneita asiakkaista? Olemmeko oikeasti ketteriä?
- Johtajien on tuettava esimiehiä.
- Mitä puhumme kaffepaussilla: sisäisiä vai ulkopuolisia asioita? Väite: menestys tulee talon ulkopuolelta, fokus siis asiakkaisiin.
- Miten mitataan tapahtumien sisällöllistä onnistumista? Vrt. liidien helppo mittaaminen.
- EI tarkoittaa EHKÄ! Puuttuuko tuotteeltamme jokin ominaisuus vai emmekö ole vakuuttaneet ostajaa riittävästi. Nämä ovat korjattavissa, jos ne yrityksessä havaitaan. Kysy asiakkaalta, kuuntele isoilla korvilla.
- Miten osoitat asiakkaalle, että olet hintasi väärtti?
- Tärkeää bisneksen kehittämisessä on: asiakaspalvelun jatkuva erinomaisen laadun varmistaminen, webinaarien tarjoaminen vaihtoehtoina sekä viestikanavana, bloggaamalla asiantuntijuuden nostatusta, henkilöstön jatkuvan koulutuksen mahdollistaminen sekä asiakkaan auttaminen tuotteen tai palvelun käyttöönotossa.
- Tyytyväisyystakuu: uskallatko luvata?
Esitysmateriaaleihin pääset tutustumaan täältä.
Pete Niemisen esitysmateriaali löytyy tästä.
Tervetuloa mukaan VSTKY:n jäseneksi. Pääset osaksi TIVIA-yhteisöä, kehittämään osaamistasi, vaikuttamaan ja verkostoitumaan.
Odotamme innolla vuoden 2017 Innostu IT:stä -tapahtumaa.
TIVIA