Palvelumuotoilun ABC
Liput
Palvelumuotoilun ABC
Taskmillin Palvelumuotoilun ABC -koulutus opastaa osallistujat palvelumuotoiluhankkeissa tarvittaviin periaatteisiin, työkaluihin ja tekniikoihin. Käymme päivän aikana läpi koko suunnitteluprosessin alusta loppuun. Koulutuksen ja työpajan risteytys antaa aikaa kokea ja kokeilla palvelumuotoilun työkaluja käytännössä.
Kun tilaat koulutuksena asiakaskohtaisena toteutuksena omalle organisaatiollesi, voit valita päivän aikana prosessoitavan tuotteen tai palvelun itse. Työpaja sopii hyvin startiksi uuden tuotteen suunnittelulle tai olemassa olevan tuotteen uudelleensuunnittelulle.
Lue Taskmillin Elina Jolman blogikirjoitus ja ymmärrä miksi palvelumuotoilu on tärkeä osa tuotejohtajan työkalupakkia.
Koulutusmuoto
Luokkahuonekoulutus
Osallistumismaksu
Jäsenhinta: 635 €
Normaalihinta: 750 €
Kesto
Klo 9–16
Kouluttaja
Vilja Helkiö, jolla on yli 15 vuoden kokemus UX-suunnittelusta ja palvelumuotoilusta.
Koulutuspäivän sisältö
Mitä palvelumuotoilu on?
Hyvä tuote ei synny tyhjiössä
Käsitteet
Asiakaspolku
Palveluprosessi
Tuplatimantti: tutkimus, analyysi, ideointi, testaus ja toteutus
Design Sprint
Koe: Käyttäjäkysely ja empatiakartta
Koe: Arvolupaus
Koe: Ideointi
Koe: Palvelukartta (service blueprint)
Mitä tänään opimme?
Miksi osallistua?
Koe ja opi palvelumuotoilun työkalut, jotka auttavat sinua rakentamaan asiakaskeskeisiä tuotteita. Opit hyödyntämään tekniikoita omassa arjessasi, ja rikastamaan ideointia tuotteen ympärillä.
Kohderyhmä
Tuoteomistajat, product ownerit, product managerit, liiketoimintavastaavat, projektipäälliköt ja muut tuote- ja palveluyritysten henkilöt, jotka haluavat olla asiakaskeskeisempiä.
Ei esitietovaatimuksia
Opetusmenetelmä
Haluamme, että koet palvelumuotoilun. Siksi vähemmän luentoa, enemmän soveltavia ryhmäharjoituksia
Asiakaskohtaisissa koulutuksissa voimme jakaa päivän kahteen 3,5 tunnin moduuliin, ja koulutus on mahdollista luokkahuonetoteutuksena tai etätyökaluin toteutettuna.
Kouluttaja
Vilja Helkiö
Viljalla yli 15 vuoden kokemus UX-suunnittelusta ja palvelumuotoilusta sellaisista yrityksistä kuin Nokia, Etisalat, ja viimeisimpänä F-Secure, jossa hän oli Head of CX. Vilja on menetyksekkäästi hyödyntänyt design sprinttejä, työpajoja ja asiakaskeskeisen muotoilun metodeja ketterissä tuotekehitysympäristöissä. Vilja johdattaa sinut lempeästi mutta varmasti palvelumuotoilun maailmaan, ja auttaa sinua ratkomaan juuri oikeita asiakkaan ongelmia
Osallistumismaksu
Jäsenhinta koskee TIVIA-yhteisön henkilöjäseniä ja kumppanien sekä yhteisöjäsenten henkilökuntaa.
Jäsenhinta: 635 €
Normaalihinta: 750 €
Hinta sisältää kahvit, lounaan ja materiaalin. Kaikkiin hintoihin lisätään alv 24 %.
Jos et vielä ole TIVIA-yhteisön jäsen, liity nyt ja osallistu koulutukseen jäsenetuhintaan (jäsenmaksut 20–65 €)! Tutustu myös yritysjäsenyyteen!
Kysyttävää koulutuksesta? Lähetä viesti osoitteeseen ilmoittaudu(at)tivia.fi
Peruutusehdot: Jos peruutus tapahtuu myöhemmin kuin 14 vrk ennen koulutuksen alkua, perimme 50 % osallistumismaksusta. Peruuttamatta jätetyistä ilmoittautumisista perimme koko osallistumismaksun.
Pidätämme oikeuden päivittää koulutuksen sisältöä.