TIVIA ry | Finnish Information Processing Association

IT-palveluiden hallinnan standardisarja ISO/IEC 20000

Tapahtuma on peruttu

Koulutus on ISO/IEC 20000-1 -standardin kattava ja kaikki vaatimukset käsittelevä kokonaisuus. Standardin uusi versio sisältää monia palvelunhallintaan liittyviä ajankohtaisia uudistuksia. Ja standardin sisältö ja rakenne tukevat nyt aiempaa paremmin palveluiden hallinnan ja johtamisen prosessien integroimista organisaation toiminta- tai johtamisjärjestelmään.


Suuren kansainvälisen suosion saanut, IT-palveluiden hallintaa käsittelevä ISO/IEC 20000 -standardisarja tarjoaa laajan joukon prosesseja ja hyviä käytäntöjä erityisesti tietoteknisten palveluiden kehitys-, toimitus- ja tukitoimintojen kehittämiseen ja hallintaan.


HUOMIO! Standardi SFS-ISO/IEC 20000-1:2018 (tai ISO/IEC 20000-1:2018) on oltava mukana koulutuksessa. Lisätietoja ja tilaukset Suomen Standardisoimisliitosta, puh. (09) 149 9331/myynti tai netistä (www.sfs.fi). Standardit eivät sisälly koulutuksen hintaan.


Kenelle kurssi soveltuu

Koulutus soveltuu IT-palveluiden tarjoajille (sekä organisaation sisäiset toiminnot kuten tietohallintoyksiköt että ulkoiset yhteistyökumppanit) ja ohjelmistoyrityksille:

  • IT-palvelutoimintojen ja -prosessien kehittäjät ja kouluttajat

  • laatupäälliköt

  • arvioijat ja auditoijat

  • esimiehet

  • työnjohtajat


Sisältö

1. päivä

8.15 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

8.30 Koulutuksen avaus

9.00 Palveluiden hallinta ja hallintajärjestelmät

Palveluiden hallinta osana johtamisjärjestelmiä

Standardisarja ISO/IEC 20000: eri osien käyttötarkoitus ja kohderyhmä

Yhteys muihin hallintajärjestelmiin kuten tietoturvallisuuden hallintajärjestelmä ja laadunhallintajärjestelmä

Yhteenveto standardin ISO/IEC 20000-1:2018 muutoksista

10.00 Kahvi

10.15 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle

Käsitellään standardin SFS-ISO/IEC 20000-1:2018 sisältö luvuista 4 – 10.

Luku 4: Organisaation toimintaympäristö

Luku 5: Johtajuus

11.30 Lounas

12.30 Harjoitustyö

13.00 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle (jatkuu)

Luku 6: Suunnittelu

Luku 7: Palvelunhallintajärjestelmän tukitoiminnot

14.00 Kahvi

14.15 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle (jatkuu)

Luku 8: Palvelunhallintajärjestelmän toiminta (luku 8 sisältää kaikki keskeiset palvelunhallintajärjestelmän prosessit)

16.00 Päivä päättyy


2. päivä

8.15 Aamukahvi

8.30 Toisen koulutuspäivän avaus, lyhyt kertaus 1. päivästä

9.00 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle (jatkuu)

Luku 8: Palvelunhallintajärjestelmän toiminta jatkuu

10.00 Kahvi

10.15 Vaatimukset palvelunhallintajärjestelmälle (jatkuu)

Luku 9: Suorituskyvyn arviointi

Luku 10: Parantaminen

11.30 Lounas

12.30 Harjoitustyö

13.00 ISO/IEC 20000-1 –arvioinnit ja –sertifiointi

14.00 Kahvi

14.15 Yhteenveto ja keskustelua

15.00 Oppimista varmistava tentti

Standardi ja aineisto saa olla esillä, testataan opitun sisäistämistä

16.00 Koulutus päättyy


Osallistumismaksu

Jäsenhinta koskee TIVIA-yhteisön henkilöjäseniä ja kumppanien sekä yhteisöjäsenten henkilökuntaa.

  • Jäsenhinta 1105 €

  • Normaalihinta 1195 €

Kaikkiin hintoihin lisätään alv 24 %.

Jos et vielä ole TIVIA-yhteisön jäsen, liity nyt ja osallistu koulutukseen jäsenetuhintaan (jäsenmaksut 20–65 €)! Tutustu myös yritysjäsenyyteen!


Peruutusehdot

Asiakas voi perua ilmoittautumisen kuluitta 14 vuorokautta ennen koulutuksen toteutuspäivää. Tätä myöhemmin tulleista peruutuksista veloitamme 50 % kokonaishinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta, eikä asiakas saavu koulutukseen, veloitamme koko koulutusmaksun. Esteen sattuessa koulutuspaikan voi siirtää toiseen ajankohtaan tai luovuttaa samassa organisaatiossa työskentelevälle henkilölle.

Päivämäärä ja aika
keskiviikkona
8. marraskuuta 2023
Alkaa - 8.30
torstaina
9. marraskuuta 2023
Päättyy - 16.00 Europe/Helsinki
Sijainti

Clarion Hotel Aviopolis

Suomi
--Clarion Hotel Aviopolis--
Hanki reittiohjeet
Järjestäjä

Kiwa Inspecta

--Kiwa Inspecta--
JAA

Selvitä, mitä ihmiset näkevät ja sanovat tästä tapahtumasta, ja liity keskusteluun.