Tutkimus kartoittaa ja kokoaa yhteen ICT-alan johtajien näkemyksiä siitä, mitkä ovat heidän yrityksessään suurimpia (sisäisiä) myynnin esteitä tai hidasteita. Digitalisaation vaikutusta myyntiin selvitetään aiempaa tarkemmin. Tutkimuksen on tarkoitus valmistua keväällä 2016.
ICT-toimiala on Suomen kansantalouden kasvun airut. Tulevaisuudessa tämä tulee vain korostumaan. Kasvulle voi kuitenkin olla monenlaisia esteitä. Sisäisistä kasvun esteistä valtaosa on myynnin esteitä.
TIVIA, Ohjelmistoyrittäjät ry ja Pro Growth Consulting Oy toteuttavat yhteistyössä tutkimuksen ICT-alan yritysten myynnin esteistä. Tutkimuksen on tarkoitus valmistua keväällä 2016.
Tutkimuksen tulokset tullaan esittelemään ICTexpossa 2016 sekä TIVIAn ja Ohjelmistoyrittäjien tilaisuuksissa ja julkaisuissa.
Tutkimus kartoittaa ja kokoaa yhteen ICT-alan toimitusjohtajien ja myyntijohtajien näkemyksiä siitä, mitkä ovat heidän yrityksessään suurimpia (sisäisiä) myynnin esteitä tai hidasteita.
Myynnin esteisiin poraudutaan syvemmälle kartoittamalla mikä voisi olla ratkaisu asian kehittämiseksi.
Digitalisaation vaikutusta myyntiin selvitetään aiempaa tarkemmin.
Asiakaskeskeisen myynnin osa-alueita sekä myynnin johtamisen tärkeimpiä kehityskohteita kartoitetaan tänä vuonna ensimmäistä kertaa osana tutkimusta.
Tutkimukseen osallistujat saavat kartoituksen lopputuloksen käyttöönsä, kun tutkimus on saatu päätökseen.
Tutkimus toteutetaan vuosittain. Säännöllisen tutkimustoiminnan avulla päästään seuraamaan alan kehittymistä, kipupisteitä ja trendejä suomalaisessa yrityskentässä.
Tutustu aikaisempiin tutkimuksiin.
Lisätietoja
Erkki Tuomi, toimitusjohtaja, Pro Growth Consulting Oy, 050 67 662