ADMINISTRATION
Board
TIVIAn hallitukseen kuuluu liittokokouksen valitsema puheenjohtaja sekä kahdeksan jäsentä. Puheenjohtaja valitaan vuosittain, muut hallituksen jäsenet kahdeksi vuodeksi kerrallaan. Jäsenenä voi olla korkeintaan neljä vuotta. Hallituksen keskeiset tehtävät ovat liiton strategian toteuttamisen suunnittelu, ohjaus ja edelleen kehittäminen.
Hallitus kokoontuu keskimäärin kerran kuukaudessa lukuun ottamatta heinäkuuta.
Liiton hallitus toimii myös Tietotekniikan tutkimussäätiön ja TIVIA Infuture oy:n hallituksena.
TIVIA Board in 2025
Chairperson
Oona Matinpalo
Data Privacy Lead, Deloitte
oona.matinpalo(at)hallitus.tivia.fi
LinkedIn
Board Members
Jussi Aikala
Counsel
jussi.aikala(at)hallitus.tivia.fi
LinkedIn
Veli-Pekka Kilpeläinen
Data and Analytics Lead, Meltlake
veli-pekka.kilpelainen(at)hallitus.tivia.fi
LinkedIn
Joona Haavisto
Senior Software Engineer, Nitor
joona.haavisto(at)hallitus.tivia.fi
LinkedIn
Teemu Laukkanen
Service Director, LähiTapiola
teemu.laukkanen(at)hallitus.tivia.fi
LinkedIn
Timo Piiparinen
Application Specialist, Jyväskylän kaupunki
timo.piiparinen(at)hallitus.tivia.fi
LinkedIn
Kari Smolander
professori, LUT-yliopisto
kari.smolander(at)hallitus.tivia.fi
LinkedIn
Eevamaija Virtanen
Partner, Senior Data Engineer, Invinite
eevamaija.virtanen(at)hallitus.tivia.fi
LinkedIn
Election Committee
Sääntöjen mukaan syysliittokokous valitsee vaalivaliokunnan valmistelemaan seuraavan vuoden hallitusvalintoja. Vaalivaliokunta pyytää jäsenyhdistyksiltä ehdokkaita TIVIA ry:n hallituksen jäseniksi ja järjestää avoimen hallitushaun. Vaalivaliokunta valmistelee saapuneiden hakemusten perusteella esityksen hallituksen kokoonpanosta liittokokoukselle.
Composition of the Election Committee in 2024
- Arto Ylikotila (pj), Imatran Tietojenkäsittely-yhdistys
- Juha-Pekka Leskinen, TIVIA Uusimaa
- Thomas Malmberg, Tietoturva
- Minna Oksanen, DAMA
- Maaret Pyhäjärvi, Sytyke
- Tapio Vainio, TIVIA Savo
Työryhmät
TIVIA-yhteisön toiminnan eri osa-alueiden koordinointia ja kehittämistä varten on asetettu työryhmiä, jotka vastaavat oman osa-alueensa yhteistoiminnan koordinoinnista ja osa-alueensa kehittämistoiminnasta. Työryhmät työskentelevät pääasiallisesti etäkokouksin. Työryhmämme tuovat yhteen parhaat ideat ja osaajat, jotta voimme yhdessä vahvistaa TIVIA-yhteisön toimintaa. Työryhmiin on jatkuva haku.
Työryhmät ovat:
-
vaikuttamistyöryhmä | vastuuhenkilöt: Jussi Aikala, Veli-Pekka Kilpeläinen, Kari Smolander
Vaikuttamistyöryhmä seuraa alan kehitystä ja tuo ICT-yhteisön äänen kuuluviin. Se valmistelee ja laatii TIVIAn lausunnot ja kannanotot yhdessä toimiston kanssa. - tapahtumatyöryhmä | vastuuhenkilöt: Jarkko Laine, Joona Haavisto
Tapahtumatyöryhmä koordinoi ja kehittää TIVIA-yhteisön tapahtumiin liittyvää toimintaa. Se tukee jäsenyhdistyksiä tapahtumien suunnittelussa, jakaa hyviä käytäntöjä ja ideoi uusia tapahtumakonsepteja. Työryhmän vastuulla ovat myös verkostotapahtumat ja opiskelijayhteistyö. -
viestintätyöryhmä | vastuuhenkilö: Timo Piiparinen, Teemu Laukkanen
Viestintätyöryhmä kehittää julkaisutoimintaa ja viestintää niin, että TIVIA-yhteisön toiminta ja jäsenyhdistysten työ saa ansaitsemansa näkyvyyden. Työryhmä koordinoi ja tuottaa asiantuntijasisältöjä yhteisön eri medioihin.
Haluatko mukaan TIVIAn työryhmiin?
Työryhmät ovat loistava paikka vaikuttaa, kehittää osaamistasi ja verkostoitua muiden ICT-asiantuntijoiden kanssa. Ota yhteyttä ja liity mukaan!
Presidents meetings
Presidents of associations are called together for planning meetings to prepare matters to be presented to the General Assembly. There are two meetings a year, one in the spring and one in the autumn.
If the association president is unable to attend, the meeting may be attended by another member of the association's board/executive committee. The schedule of meetings is available on the Jäsenyhdistysinfo-page (requires login with member ID).
Union meetings
The Spring Union Meeting approves, among other things, the Union's Group financial statements and annual report, as well as the starting points for long-term planning. At the autumn union meeting, e.g. the union's long-term action plan, the next year's budget and action plan, and the union's board members and board chairman are elected.
If the member association wants a matter to be discussed at the union meeting, it must make a written proposal to the board. The presentation must be submitted to the board at least 4 weeks before the announced meeting. The schedule of the meetings can be seen on the Jäsenyhdistysinfo-page (requires login with member ID).
You can get the names of union representatives from your own member association.
Statute
TIVIA is a nationwide and impartial umbrella organisation of associations active in the field of information technology and its exploitation.