Pro Growthin, TIVIAn ja Ohjelmistoyrittäjien yhteistyössä toteuttama, valtakunnallinen ICT-alan myynnin esteet -tutkimus on ensimmäinen alallaan. Tutkimus kartoittaa ja kokoaa yhteen ICT-alan toimitusjohtajien ja myyntijohtajien näkemyksiä yritystensä ja toimialansa myynnin esteistä, kehittämismahdollisuuksista ja alan kuumista puheenaiheista. Tutkimus toteutettiin ensimmäisen kerran vuonna 2014.

Tutkimus 2018

Järjestyksessään neljäs Pro Growth Consultingin, TIVIAn ja Ohjelmistoyrittäjien toteuttama valtakunnallinen ICT-alan myyntiä käsittelevä tutkimus on toteutettu syksyn 2017 ja kevään 2018 aikana. Aiempina vuosina tutkimuksen pääkohteena ovat olleet myynnin esteet. Tänä vuonna on tutkittu myös niitä parhaita keinoja, joilla yritykset aikovat varmistaa onnistumisensa myynnin saralla.

Lataa tutkimus

Tutkimus 2015

Tutkimuksen ICT-alan yritysten myynnin esteistä toteuttivat yhteistyössä Ohjelmistoyrittäjät ry, Tieto- ja viestintätekniikan ammattilaiset TIVIA ry ja Pro Growth Consulting Oy. Tutkimus perustuu sekä verkkolomakkeeseen että henkilökohtaisiin haastatteluihin. Vastaajia oli yhteensä 108, ja he edustivat ohjelmistoalan yrittäjiä sekä yritysjohtoa. Tutkimus toteutettiin nyt toista kertaa.

Lataa ICT-alan myynnin esteet -tutkimus 2015

Tutkimus 2014

Pro Growthin, TIVIAn ja Ohjelmistoyrittäjien yhteistyössä toteuttama, valtakunnallinen ICT-alan myynnin esteet -tutkimus on ensimmäinen alallaan. Tutkimus kartoittaa ja kokoaa yhteen ICT-alan toimitusjohtajien ja myyntijohtajien näkemyksiä yritystensä ja toimialansa myynnin esteistä, kehittämismahdollisuuksista ja alan kuumista puheenaiheista. Tutkimus on vuosittainen ja se toteutettiin ensimmäisen kerran vuonna 2014. Säännöllisen tutkimustoiminnan avulla päästään seuraamaan ICT-alan myynnin kehittymistä, kipupisteitä ja trendejä Suomessa.

Lataa ICT-alan myynnin esteet -tutkimus 2014

Lehdistötiedote 23.6.2014