Tieto- ja viestintätekniikan ammattilaiset TIVIA ry

ITIL® Continual Service Improvement

Helsinki 30.9.–2.10.2019 | Jäsenhinta 1 500 € (+ alv) / normaalihinta 1 950 € (+ alv) | Opetuskieli suomi | Materiaalikieli englanti | Tenttikieli englanti | Järjestäjä Wakaru

IT Infrastructure Library® (ITIL®) on globaalisti hyödynnetty IT-alan parhaista käytännöistä koottu viitekehys IT-palvelutuotannon hallintaan ja johtamiseen. ITILin prosessimainen palvelunhallinnan viitekehys on reaalimaailmassa toimivista käytännöistä, toimintamalleista ja prosesseista muodostuva kokonaisuus, jota valtaosa IT-organisaatioista hyödyntää mailmanlaajuisesti. ITIL on palveluelinkaarimallin mukaiseksi järjestynyt kokonaisuus, joka pitää sisällään seuraavat osa-alueet: 

  • Service Strategy 
  • Service Design 
  • Service Transition 
  • Service Operation 
  • Continual Service Improvement 

Palvelustrategiassa määritellään palvelustrategian perusasiat, prosessit ja strategiset suuntaviivat. Palvelun suunnittelussa kuvataan ja suunnitellaan kokonaispalvelut, transitiovaiheessa varmistetaan palvelun sujuva käyttöönotto ja palveluoperaatiovaiheessa varmistetaan palvelun tuotanto. Palvelun jatkuva kehittäminen varmistaa palvelutuotannon laadun ja kilpailukyvyn. 

ITIL® is a Registered Trade Mark of the Office of the Office of Government Commerce in the United Kingdom and other countries. 

Tavoite

Koulutuksen jälkeen osallistujilla on hyvät tiedot palvelun jatkuvan parantamisen käytännöistä, periaatteista ja toimintamalleista parhaiden käytäntöjen näkökulmasta. Kurssilla syvennytään palvelun kehittämisen, laadun ja muutoksen toteuttamisen sekä kilpailukyvyn parantamisen asiakokonaisuuksiin. Kurssilla käsitellään myös jatkuvan kehittämisen periaatteiden näkyminen muissa palvelun elinkaaren vaiheissa. 

Kohderyhmä

IT-palvelutuotannon, palvelunhallinnan tai palvelujohtamisen kanssa työskentelevät henkilöt kuten prosessin omistajat, kehityspäälliköt, palvelupäälliköt, tietoturvavastaavat, tuotantopäälliköt, projektipäälliköt, konsultit, tietohallintopäälliköt ja vastaavat. 

Esitiedot: Kurssille osallistujilta vaaditaan nykyinen ITIL Foundation-sertifiointi (ITIL Foundation 2011 edition) 

Sisältö

Koulutuspäivän aikataulu on klo 9-17.

Tämä koulutus keskittyy Continual Service Improvement-elinkaaren vaiheeseen. Koulutuksessa käsitellään muun muassa seuraavat palvelun jatkuvan parantamisen asiakokonaisuudet: 

  • Demingin sykli (Deming Cycle) 
  • Palvelun jatkuvan kehittämisen malli (Continual Service Improvement Model) 
  • Mittaaminen (Measurement) 
  • Raportointi (Reporting) 
  • Organisaation muutos (Organizational Change) 

Materiaali

Kurssimateriaali on englanninkielinen ja opetus on suomeksi. Kurssi on päivitetty ITIL 2011 editionin mukaiseksi ja sisältää viimeisimmän ja tuoreimman tiedon ITIListä. Kurssimateriaali toimitetaan oppilaille etukäteen pdf-muodossa (kannattaa ottaa oma tabletti tai läppäri mukaan, jolta voi lukea materiaalia kurssin aikana).

Sertifiointitesti

Kurssin jälkeen osallistujilla on hyvät valmiudet suorittaa ITIL Continual Service Improvement -sertifiointitesti. Tentti suoritetaan kurssin päätteeksi. Läpäisemällä testin osallistuja saa 3 opintopistettä ITIL Expert -sertifiointia varten. ITIL Expert -sertifiointiin vaaditaan 22 opintopistettä. 

Osallistumismaksu (koulutus + tentti)

Jäsenhinta: 1 500 €  + 350 € (+ alv 24 %) TIVIA-yhteisön henkilöjäsenille
Normaalihinta: 1 950 € + 350 € (+ alv 24 %)

Saadaksesi jäsenhintaan oikeuttavan koodin sinun täytyy olla kirjautuneena TIVIAn sivuille jäsentunnuksellasi ja klikata tästä. Kirjoita koodi ilmoittautumislomakkeen kampanjakoodi-kenttään.

Tutustu myös muihin TIVIAn ja Wakarun yhteistyökoulutuksiin tästä.

Jos et vielä ole TIVIA-yhteisön jäsen, liity nyt ja osallistu koulutukseen jäsenetuhintaan (jäsenmaksut 20–65 € / 12 kk)! Tutustu myös yritysjäsenyyteen!

Ilmoittautuminen

Lisätiedot ja ilmoittautuminen.

Varmista paikkasi ilmoittautumalla viimeistään kaksi viikkoa ennen kurssia. Tämän jälkeen ilmoittautumiset käsitellään jälki-ilmoittautumisina mahdollisuuksien mukaan.

 

Tapahtumalaji: 

TIVIA Chat Window